“Ik heb hulp nodig om de kamer van mijn zoontje in te richten en veilig te maken”. Zelf is Danique fysiek niet in staat om de meubels in de kinderkamer in elkaar te zetten. En zeker niet om op een veilige manier het traphekje te plaatsen bovenaan de trap. Daarvoor had ze hulp nodig.

Omdat Danique onder bewind staat kon ze het niet veroorloven de spullen waar ze lang voor had gespaard ook te laten plaatsen door de leverancier. Gelukkig groeit ons netwerk snel en weten we bij wie we aan mogen kloppen om een hulpvraag op te lossen.

Voor deze klus was een team van vrijwilligers opgetrommeld door de Diaconie van de PKN Uithoorn. Het benodigde gereedschap werd verzorgd door Jachthaven Persoon. Binnen een ochtend stonden er twee bedden, een kledingkast en hingen er twee traphekjes. Dit geeft Danique een veilig gevoel en rust. Nu kan ze haar zoontje van drie met een veilig gevoel de wereld in huis laten ontdekken. Als pay-it-forward verzorgt Danique koffie met een lekkernij voor de vrijwilligers en doneert ze ongebruikt speelgoed aan de kringloopwinkel.

De namen in dit artikel zijn gefingeerd.