In februari heeft Stichting ANDERS Amstelland een Impuls Zorgzame Gemeenschappen van MAEX ontvangen. De impuls ter hoogte van € 2.418 was bestemd voor het inrichten van een kantoor- en ontmoetingsruimte waar hulpverleners, ondernemers, hulpvragers en vrijwilligers ontvangen kunnen worden. Inmiddels heeft Stichting ANDERS Amstelland intrek genomen in het kantoor in de Zijdstraat 53 te Aalsmeer. Met behulp van de impuls van MAEX is het kantoor ingericht tot een fijne werkplek en een laagdrempelige ontmoetingsruimte waarmee de organisatiekracht van ANDERS Amstelland is versterkt.

De impuls is ingezet voor het inrichten van een goede ergonomische werkplek voorzien van goede hardware voor de medewerkers van ANDERS Amstelland. Daarnaast is de ontmoetingsruimte ingericht met een goed koffiezetapparaat, luchtzuiverende planten en zijn banners en een gevelbord geplaatst voor de zichtbaarheid. Als laatste zijn promotiematerialen en werkkleding aangeschaft om een professionele uitstraling te geven aan de stichting.

Door de inrichting van de ruimte is een plek gerealiseerd waar ondernemers, hulpverleners en vrijwilligers zich welkom en op hun gemak voelen en waar de organisatie een professionele en betrouwbare uitstraling heeft. Een plek waar ANDERS Amstelland goed zijn werk kan doen en waar zakelijke relaties kunnen worden uitgenodigd om mee te vergaderen. Ook is het een plek geworden waar vrijwilligers spontaan binnen kunnen lopen voor een kopje koffie en een praatje.

De intrek in de ruimte heeft zichtbaarheid gecreëerd voor ANDERS. Daarnaast hebben er al diverse vergaderingen plaatsgevonden en zijn er netwerkgesprekken met zowel lokale ondernemers als maatschappelijk hulpverleners gevoerd. Dit heeft geleid tot mooie partnerschappen waarmee nog meer hulpvragen van kwetsbare inwoners in de toekomst kunnen worden opgelost. Diverse bedrijven hebben materialen geleverd om de organisatiekracht van ANDERS Amstelland te versterken. ANDERS Amstelland is MAEX dankbaar voor de Impuls Zorgzame Gemeenschappen waarmee de stichting een sprong vooruit is gebracht. Ben je benieuwd hoe het kantoor geworden is? Loop dan gerust binnen voor een kop koffie!