Inmiddels is de stroom met hulpvragen in het nieuwe jaar alweer vol in gang. Waarom dan toch de tijd nemen om terug te blikken op 2022? Omdat het hoop biedt. Want ja, er was en is nood. Maar er kwamen ook oplossingen. We blikken terug op een jaar vol impact, verbinding & groei!

Met trots delen we hierbij onze jaarimpact van 2022. Een infographic met cijfers over ons werk en het verschil dat we mochten maken samen met onze partners. In  2022 ontvingen wij 83 hulpvragen en zijn we gesteund door een netwerk van 76 betrokken ondernemers!

We zijn trots op het resultaat en het netwerk dat we hebben opgebouwd in het afgelopen jaar. Elk cijfer staat voor een verhaal. Een vraag om hulp van een inwoner die zelf niet de middelen en het netwerk heeft om zijn of haar nood op te lossen. En anderzijds de daadkracht van een betrokken ondernemer die bereid was hiervoor in actie te komen. Door handen, middelen of geld beschikbaar te stellen om een hulpvraag op te lossen. En vergeet niet de golf van goede daden die vervolgens als pay it forward werden doorgegeven. Op veel van onze uitingen staat de mooie zin “Samen maken we Amstelland nóg mooier”. Op basis van deze cijfers mogen we met volle overtuiging zeggen dat dit is gelukt.

Het is ook voor 2023 onze droom om in Amstelland ondernemers te verbinden aan de meest kwetsbare hulpvragen. Ook dagen we elke hulpvrager uit om een goede daad door te geven. We zijn dankbaar voor alle verbindingen, daadkracht, zorg en aandacht voor elkaar die we het afgelopen jaar hebben mogen ervaren. Bedankt!

Interesse in meer cijfers? Wees gerust, aan onze jaarrekening wordt nog gewerkt. Deze vinden jullie binnenkort terug op onze ANBI-pagina.