81 jarige Rotterdammer tussen wal en schip

Deze vrouw op leeftijd (81!) leeft al jaren op haar grote trots in Rotterdam-Noord, namelijk haar woonboot. Haar moeder heeft de boot aan haar doorgegeven en sindsdien is ze hier niet meer weg te denken. Haar woonsituatie is schrijnend en het is duidelijk dat er hulp nodig is.

Water tot aan de lippen
De grootste en meest urgente nood was de loopbrug van -en naar haar woonboot. Die was kapot en heel onveilig. Zelfs de buurtbus die haar boodschappen brengt durfde de brug niet meer op. Met de nodige humor vertelde ze dat ze zelfs al twee keer in het water was ‘gedonderd’, en omdat in dit geval ‘drie keer is scheepsrecht’ niet opgaat, besloot ze om hulp te vragen. Via het Noorderlicht kwam deze hulpvraag bij ons terecht. De nood was direct duidelijk en graag gingen we op zoek naar een ondernemer die het verschil wilde maken. Wij benaderden de professionals Van Rijn Service. Die waren direct bereid om mevrouw te helpen en gingen aan de slag. Geweldig dat ook dit bedrijf vanuit maatschappelijke betrokkenheid een gever wilde zijn van hun talent.

Ongevraagd advies en koffie
Mevrouw heeft al die jaren zelf aan haar woonboot getimmerd. Dat ze het nu zelf niet meer kan is moeilijk voor haar. Terwijl dat de mannen bezig waren zorgde ze voor koffie, maar ook voor tips en ongevraagde adviezen. Een aantal stevige uren is er geklust aan de nieuwe verbinding tussen de boot en het vaste land. Mevrouw stemde er tevreden mee in, en zei: ‘We zijn tòch wel vrienden geworden geloof ik’.

Sterke verbinding
Door deze ondersteuning werd de verbinding op twee manieren verstevigd. Het sociale contact voor de bewoonster en daarnaast met haar prachtige verstevigde verbinding tussen wal en schip.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!