570 kilo oud papier creëert keten aan goede daden in Rotterdam

Stel je voor. Door een lichamelijke beperking is de verbouwing van je woning nooit afgekomen. Je sociale netwerk is tegelijkertijd zo klein dat je huis al jaren een puinhoop is. Dit was de situatie van een van onze hulpvragers uit Rotterdam Blijdorp.

Nood zonder oplossing
Via een Ouderen Maatschappelijk Werker kwam de hulpvraag bij ons terecht. De bewoner heeft onder andere een verdieping die helemaal vol staat met dozen oud papier. Door zijn lichamelijke en financiële beperkingen is hij zelf niet in staat om het weg te brengen of op te laten halen. Al meerdere keren heeft meneer mensen benaderd via kerken en instanties, maar helaas zonder resultaat. Natuurlijk gingen wij er als stichting ANDERS graag mee aan de slag en gingen we op zoek naar een ondernemer die hierin wilde ondersteunen.

Rotterdamse ondernemer in actie
Via een tip van een ondernemers uit ons netwerk in Dordrecht kwamen we terecht bij Irado. Een groot bedrijf dat ook in Rotterdam afvalinzameling organiseert. Ze waren direct enthousiast om mee te werken toen ze over meneer zijn situatie hoorden. Ze besloten om een container te laten plaatsen waar het papier in kon worden gegooid. Maar ja, wie kan dit voor meneer doen? Via Stichting Present Rotterdam werden er vrijwilligers gevonden die op hetzelfde moment konden komen helpen. Uiteindelijk werd de container gevuld met zeker 50 grote dozen oud papier. De container zat tot de nok toe vol en na wat aanstampen paste alles er netjes in. We hoorden later dat er ruim 760 kilo aan papier in zat! Wauw 🙂

Bezoek met grote waarde
Meneer was heel blij met de ondersteuning en de rust die dit voor hem creëert. Een grote zorg minder in zijn leven. Tegelijkertijd mocht meneer na gaan denken over een goede daad die hij zelf kon doorgeven. Dat is namelijk wat we doen bij ANDERS; wij activeren bedrijven om te geven, en vervolgens mag ook de ontvanger een goede daad doorgeven aan een ander. Via meneer zijn begeleider hoorden we terug dat hij heeft besloten om een kennis van zijn gehandicaptensport te verblijden met bezoek omdat deze man het goed kan gebruiken nu zijn situatie verslechterd.

Wat een prachtige samenwerking tussen ANDERS, het maatschappelijk werk, het bedrijf Irado, de vrijwilligers van Present, en met een schitterende goede daad tot gevolg. Samen maken we zo Rotterdam nóg iets mooier.

Wist jij dat je tegenwoordig ook je verjaardag ANDERS kunt vieren? Meld jezelf aan en zet rond je verjaardag iemand in kwetsbare omstandigheden in het zonnetje!
Klik hier om ook jouw verjaardag ANDERS te vieren!