30 m3 aan ondersteuning voor kwetsbare bewoner

Wij houden van samenwerken. Om die reden waren we ook blij met de hulpvraag van stichting Present Dordrecht-Papendrecht. Ze waren druk aan het plannen om een bewoner uit Dordrecht te helpen verhuizen. De vrijwilligers waren in beeld, maar één grote uitdaging was nog onopgelost.

Een huis VOL
De woning van meneer stond VOL met spullen die óf moesten worden verhuisd, óf naar de kringloop moesten, óf simpelweg vernietigd omdat het oud, kapot of vervuild was. Na een snelle rekensom en inventarisatie kwamen we tot de conclusie dat er een container van zeker 30m3 nodig zou zijn. Een probleem. Want eigen financiële middelen waren er simpelweg niet.

Netwerk in actie
Op zo’n moment is het te gek dat we ook de lokale ondernemerswereld mogen betrekken bij lokale noden. Ons netwerk is divers en bestaat ook uit het bedrijf Netwerk NV uit Dordrecht. Een groot afvalverwerkingsbedrijf die ook via ANDERS maatschappelijk betrokken is. We legden de vraag voor aan de directie en al snel werd er besloten om de container van 30m3 te plaatsen en op te halen na afronden van de intensieve klus. Geweldig!

Spierpijn
Inmiddels is de woning leeg en zijn de vrijwilligers van Present waarschijnlijk weer hersteld van hun spierpijn. Een mooie samenwerking tussen verschillende organisaties die in actie kwamen voor de gezondheid en een succesvolle verhuizing van deze kwetsbare bewoner. Samen maken we Nederland zo een stukje persoonlijker, mooier en…schoner!

Hier nog een paar leuke foto’s die Present toestuurde n.a.v. de klus:

Heb je al gehoord over ons seminar Nederland = ANDERS met Jan Peter Balkenende?
Klik HIER voor meer info, bestel snel een kaart en ondersteun ons werk!