230 volt aan krachtige ondersteuning

Mevrouw woont in een rijtjeshuis in Dordrecht. Ze kreeg na een brand in de woning ernstige problemen met de elektriciteitsvoorziening op de bovenverdieping. Bij het douchen gebruikte mevrouw al maandenlang een kaarsje om toch enigszins iets te kunnen zien. Dat kan zo niet langer.

(over)Leven met leefgeld
Steeds brandden de zekeringen door en sloegen de stoppen. Bovendien ontbraken er een aantal noodzakelijke stopcontacten. Mevrouw heeft zeer beperkte financiële middelen en moet zich met leefgeld en de voedselbank zien te redden. De bestaande gemeentelijke voorzieningen waren al benaderd en geprobeerd, maar helaas zonder oplossing. De hulpvraag bereikte onze stichting via het Sociaal Wijkteam.

Weer veilig in eigen huis
Gelukkig was partner E.T.B. De Noord uit Ablasserdam direct bereid om te helpen en stuurde een monteur langs. Deze vakman pakte grondig de bedrading aan en bracht stopcontacten aan. Deze partner zorgde dat de stroomvoorziening weer veilig en beter toegankelijk was in deze woning.

Letterlijke verlichting
Mevrouw is later nagebeld door Stichting ANDERS. Zij was erg blij en dankbaar omdat zij was geholpen. Ze is zeker bereid om een goede daad door te geven binnen haar mogelijkheden. Het is bijzonder dat ook deze keer Stichting ANDERS een brug wist te slaan tussen een hulpvrager en één van haar technische partners. Met elkaar mochten we zo voor een stukje verlichting van de omstandigheden zorgen. Letterlijk.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek

De foto’s bij dit verhaal zijn gemaakt door onze vrijwilligster Lisette den Hollander van Lizz Fotografie.

Stem jij ook op ANDERS?

ANDERS is genomineerd voor de KANS inspiratieprijs 2018! Heb je 30 seconden om ook op ons te stemmen?
Doe dat dan snel even via deze link. Bedankt voor je steun!