Zelf naar school fietsen met een grote glimlach

Een meisje van 11 jaar in Dordrecht heeft als grote wens om zelf naar school te kunnen fietsen. Maar dat wordt wel erg lastig als je nog nooit een eigen fiets hebt gehad. Via een bijzondere ondersteuning uit Sliedrecht kwam daar verandering in.

Lange afstand en hoge reiskosten
De moeder van het gezin is haar man verloren en draagt nu alle zorg voor haar drie kinderen. Omdat het speciaal onderwijs in de buurt vol zat moesten ze uitwijken naar verder weg, met flinke reiskosten als gevolg. Het zou voor het meisje dus niet alleen geweldig mooi zijn om te leren fietsen op haar eigen fiets, maar het zou ook een enorme steun zijn voor dit gezin met minimale middelen.

Snelheid en vrijgevigheid
We deelden de casus met een aantal fietsenwinkels uit ons netwerk. Meteen een dag later hoorden we al dat er een passende fiets klaar stond voor het meisje bij Rijwielhandel van der Aa in Sliedrecht. Wat een snelheid en wat een vrijgevigheid! Inmiddels is er flink geoefend en geniet het meisje van haar mooie fiets en het gezin van de vrijheid die dit creëert.

Grote glimlach
We mochten ze ook nog met elkaar op de foto zetten. Het was ons al duidelijk dat dit een mooie match was tussen een hulpvraag en een ondersteuning uit ons netwerk. Maar de mooie glimlach van dit meisje maakt het natuurlijk af!

Heb je al gehoord over ons seminar ANDERS Ondernemen met Dr. Ben Tiggelaar?
Klik HIER voor meer info en bestel de laatste kaarten!

ANDERS_seminar_BenTiggelaar_2017_ticketbanner_v2