Ruimtegebrek gevloerd

Twee keer gevlucht
Een kinderrijk gezin vluchtte weg uit het Midden Oosten want een normaal en veilig leven was hier niet meer mogelijk. Meneer en mevrouw hebben zes kinderen en vestigden zich in Papendrecht. Maar helaas moesten ze opnieuw vertrekken want een brand maakte hun huis onbewoonbaar. Gelukkig vielen er geen slachtoffers. De familie kreeg met urgentie een woning toegewezen in Alblasserdam. Jammer genoeg was dit huurhuis niet berekend op een gezin van dit formaat. De gevolgen waren duidelijk zichtbaar. Matrassen op de vloer, overal stapels kleding en huisraad badend in het stof doordat kasten ontbraken. Kleine kinderen, opgroeiende jongeren en ouders van middelbare leeftijd zaten dicht op elkaar gepakt in de bescheiden woning. Door ruimtegebrek kon de familie hier niet fatsoenlijk leven. Onder andere via het Vluchtelingenwerk Alblasserdam kwam deze hulpvraag terecht bij Stichting ANDERS.

Oplossing van de bovenste plank
Dit huis heeft schuine daken waardoor er op de bovenverdieping veel ruimte verloren ging. Meneer zijn wens was een een dakkapel. Echter zou deze ingrijpende verbouwing veel tijd en geld gaan kosten. Stichting ANDERS vond ook in dit geval een creatieve en afdoende oplossing voor het ruimtegebrek. Door het plaatsen van twee stapelbedden kon de ruimte veel efficiënter worden benut. Onze Partner Homeflex uit Sliedrecht toonde zich bereid om deze  te schenken. De materialen werden keurig thuis bezorgd zodat men zelf het geheel in elkaar kon zetten.

Inzet voor lotgenoten
Het gezin maakt nu dankbaar gebruik van kasten om hun spullen op te bergen. De leefsituatie van deze familie is verbeterd. Meneer doet concreet iets terug voor de ontvangen hulp, hij is nu vrijwilliger bij Vluchtelingenwerk. Het blijkt weer eens dat men door een opgeruimd huis beter functioneert.

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Richard Koekkoek
De foto bij dit verhaal is om privacy redenen een foto van internet

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!