Van pijnlijke springveer naar liefdevolle boodschappen

Je slaapt zo’n 30% van je leven. Alles behalve een bijzaak dus. Maar wat doe je als je matras kapot is en de schulden je weerhouden van een nachtrust zonder rugpijn?

Pijnlijke springveer
De hulpvraag werd met ons gedeeld via het lokale jeugdteam. De mensen uit Zwijndrecht doen hun uiterste best om uit de schulden te komen, maar het noodzakelijke schuldhulptraject zorgt er ook voor dat er simpelweg geen geld is voor een urgent probleem. Het matras waar ze op slapen is oud en er steekt letterlijk een springveer uit, met veel rugpijn als gevolg.

Passie voor matrassen
We namen de hulpvraag aan en gingen op zoek naar een oplossing. Opnieuw kwam de ondersteuning via Robert’s Matrassen, onze partner in de binnenstad van Dordrecht. Graag denken ze mee als hun eigen passie – matrassen – het verschil kan maken.
Er werd een nieuw matras geleverd bij de mensen thuis en sindsdien wordt er weer goed geslapen in deze woning. De schulden zijn niet direct verdwenen en er zijn nog uitdagingen genoeg. Maar reken maar dat je die beter te lijf kunt gaan na een gezonde nachtrust!

Boodschappen als goede daad
Ondertussen hoorden we ook nog terug over de Pay It Forward waar we ze toe uitdaagden. Graag wilde mevrouw een goede daad doorgeven binnen haar mogelijkheden. Een oude buurvrouw in de straat wordt inmiddels geholpen met het doen van boodschappen. Een liefdevolle daad door zelf weer een gever te zijn! Samen maken we deze wereld zo nóg een stukje mooier.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!