Ondernemers nemen grote zorg weg voor kwetsbaar gezin

De man van het gezin zat midden in een enthousiaste verbouwing van de badkamer toen de burn-out toesloeg. Het project kwam stil te liggen en daarmee ook de mogelijkheid om elke dag een douche te nemen.

Negatieve spiraal
Wanneer je alles in je leven op ‘orde’ hebt is het misschien moeilijk voor te stellen, maar het leven kan in snelvaart in een negatieve spiraal terecht komen. Zo ook voor dit gezin. Hij is aan het re-integreren en probeert staande te blijven tijdens een burn-out. Zij is afgekeurd en heeft door haar chronische klachten ook een warme douche nodig om de pijn te beperken. Het gezin verkeert in een zware financiële situatie.

Faalangst en scheve tegels
De man wil dolgraag zijn badkamer afmaken zodat er weer normaal gedoucht kan worden, maar is midden in het project vastgelopen. Faalangst en scheve tegels zorgden ervoor dat er al een hele tijd niets meer was gebeurd. Wie komt dit gezin te hulp om ze weer een stukje kwaliteit van leven te geven in deze periode?

Hulp uit Nieuw-Lekkerland en Papendrecht

We benaderden onze partner Bouwbedrijf Damsteegt uit Nieuw Lekkerland. Ze kwamen direct na de bouwvak langs om te kijken en kort erop kwam er iemand langs om samen met meneer zelf de badkamer verder klaar te maken. Ook moest er nog een toilet geïnstalleerd worden. Daar mochten we Krijn Donk, Loodgietersbedrijf uit Papendrecht voor benaderen. Ook hij ging al snel bij het gezin langs om te zorgen voor een goed werkende toilet.

Een grote zorg minder
Er kwam veel emotie bij het gezin los nu de badkamer eindelijk af is en deze zorg kon worden losgelaten. Wat bijzonder dat er twee bedrijven zich wilden inzetten voor mensen die ze nog nooit hadden ontmoet, maar waar ze graag hun talent voor wilden inzetten. Een prachtige verbinding tussen mensen die er simpelweg voor elkaar willen zijn. Samen maken we deze wereld een stukje mooier. Want geven maakt rijk!

Heb je al gehoord over ons seminar ANDERS Ondernemen met Dr. Ben Tiggelaar?
Klik HIER voor meer info.

ANDERS_seminar_BenTiggelaar_2017_ticketbanner_v2

1. Louis Peters Says: september 7, 2017 at 11:35 am

Fijn, dat zij er konden zijn voor die Ander