Een nieuwe slaapkamer vol nieuwe moed

Een bewoonster uit Dordrecht deelt via haar begeleiding van het Leger des Heils een hulpvraag met ons. Een mooie hulpvraag met daadkrachtige ondersteuning uit ons ondernemersnetwerk.

Hulpvraag na familiedrama
Mevrouw woont al langere tijd in een slecht leefbare woning. Vooral haar slaapkamer is een probleem. Er was veel schimmel in de kamer aanwezig door een oude lekkage in de naastgelegen badkamer. Door een groots familiedrama raakte mevrouw in een jarenlange depressie en was het opknappen van de woning geen optie. Inmiddels is de noodzaak voor herstel van de slaapkamer zo groot dat ANDERS wordt benaderd.

Deler van vaardigheden
Na een huisbezoek van Herman, een van onze vrijwilligers wordt de situatie in kaart gebracht zodat we het kunnen voorleggen aan een van onze partners. We benaderden onze partner Homeflex uit Sliedrecht, een bedrijf actief in personeelshuisvesting en daardoor ook in het opknappen van woningen. Ze delen graag hun vaardigheden en kennis met mensen die dat hard nodig hebben. Zo ging er de afgelopen periode via Homeflex iemand langs voor een schilderbeurt, nieuw behang én zelfs een nieuwe vloerbedekking. Kortom: een nieuwe slaapkamer werd gerealiseerd!

Een goede daad geef je door!
Voor mevrouw is het heerlijk dat ze eindelijk een schone en gezonde slaapkamer heeft. Dat geeft nieuwe moed in haar herstel en kwaliteit van leven in haar eigen woning.
Zelf werd mevrouw zoals al onze hulpvragers aan het eind ook uitgedaagd om een goede daad door te geven, de Pay It Forward noemen we dat. Zo besloot ze om binnen haar mogelijkheden het onkruid bij iemand uit de buurt weg te halen. Zo worden we allemaal een gever van onze mogelijkheden. Dat maakt rijk!

Brenda - Homeflex

We ontvingen deze leuke foto van de Pay It Forward

Heb je al gehoord over ons seminar ANDERS Ondernemen met Dr. Ben Tiggelaar?
Klik HIER voor meer info.

ANDERS_seminar_BenTiggelaar_2017_ticketbanner_v2