Niemand is te jong om te geven

Er zijn weinig dingen die sneller groeien dan kindervoeten. Voor je het weet krijg je die kleine voet er niet meer in en kom je tot de conclusie: er zijn alwéér nieuwe schoenen nodig. Hartstikke leuk natuurlijk om te shoppen met je kind, maar financieel gezien tikt dat nogal aan.

Stoere stappers gezocht
Via de Voedselbank Papendrecht kwam er een oproep voor kinderschoenen. Te vaak gebeurt daar daar dat ouders met hun kinderen door een stapel tweedehands schoenen ploeteren om uiteindelijk de schoen te kiezen die het minst krap zit. Stichting ANDERS ging op zoek naar een winkelier die voor een paar gezinnen met een klein gebaar een grote glimlach tevoorschijn wilde toveren.

Winkelier Bart, van kinderschoenenwinkel Hip Hop & Go in Dordrecht, hoorde het verhaal aan en wilde er graag op reageren. Want zoals hij zelf zei “waarom niet?”. Vervolgens werd een aantal kinderen met ouders uitgenodigd om een mooie, perfect passende, splinternieuwe schoen uit te zoeken. De nieuwe stappers zorgden bij zowel de kinderen als de winkelier voor een grote glimlach. Want geven maakt rijk!

Een beweging van goede daden
Bij stichting ANDERS hanteren we het principe van ‘pay it forward’. Dit betekent simpelweg dat jij als persoon die een goede daad ontvangt zelf ook nadenkt hoe je die goede daad kunt doorgeven aan iemand anders. De goede daden stoppen zo niet, maar gaan door!

De kids met de nieuwe stappers dachten er eens goed over na en kwamen met een briljant idee. Er werd speelgoed uitgezocht om via een organisatie naar de derde wereld te sturen, én er werden mooie knutselspullen aan een zorgboerderij gedoneerd! Niemand is te arm om te geven, maar ook zeker niemand te jong. Mag ik even een applausje voor deze stoere kids?

Met elkaar ontdekken we opnieuw en opnieuw hoe mooi het is om te geven. Doe jij ook mee?