Glimlach van oor tot oor na ondersteuning in stomende regen

De hulpvraag komt binnen namens een kwetsbare oudere bewoonster uit Papendrecht. Mevrouw leeft veel binnen met gesloten gordijnen omdat ze de situatie aan de voorkant van de woning niet goed meer aan kan.

Zandbak vol stress
De voortuin van de woning is niet veel meer dan bergjes zand en onkruid. Dat is voor de meeste mensen geen nood, maar in dit geval zeker wel. Mevrouw heeft psychische klachten waardoor de rommel voor haar huis averechts werkt. Ook zorgt de ‘zandbak’ ervoor dat er kinderen zo nu en dan door de tuin rennen met veel prikkels en stress als gevolg. Het resultaat? Een teruggetrokken bestaan met de gordijnen dicht.

Steun in ijskoude regen
We gaan langs voor een huisbezoek en ontdekken dat mevrouw niet de middelen en sociaal netwerk heeft om de situatie aan te pakken. Ze wordt wel ondersteunt met andere kleine klusjes rondom het huis, maar deze voortuin vraagt echt om professionele ondersteuning. We benaderden voor deze casus onze partner Verheij Integrale Groenzorg uit Sliedrecht. Die waren meteen weer bereid om de klus in te plannen. Er werden nieuwe tegels besteld, en kort geleden stonden de mannen van Verheij in de stromende ijskoude regen de tuin helemaal strak te tegelen. Zelfs de enige nog gezonde plant die de tuin rijk was krijgt een nieuw plekje.

Glimlach van oor tot oor
De dag klussen rondom het huis zorgt voor veel prikkels bij mevrouw. Toch zet ze haar beste beentje voor en voorziet ze de mannen natuurlijk heel de dag door van warme koffie. Ze kan er niet over uit dat er mensen zijn die haar zomaar komen helpen. Ze geniet. De glimlach van oor tot oor maakt dat ondubbelzinnig duidelijk. En de gordijnen? Die mogen weer open.

Hier een fotoverslag van de waardevolle ondersteuning
Verheij-groen

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!