Gezocht: kinderkamer

Een dak boven je hoofd is een serieuze basisbehoefte, maar een leuke kinderkamer niet direct. Toch zijn we met enthousiasme met deze hulpvraag via het Leger des Heils aan de slag gegaan.

Het 8 jarige meisje waar de hulpvraag voor binnenkwam heeft een uitdagende jeugd. We kunnen niet teveel op de persoonlijke details ingaan. Maar het is niet teveel gezegd dat ieder van ons dit kind betere leefomstandigheden zou gunnen. Ook heeft ze nooit een eigen kamer gehad om in te slapen, want haar slaapkamer is al jaren een kale kamer die nokvol staat met rommel, inclusief een bed dat nooit in elkaar is gezet. Familie en vrienden schieten niet te hulp door gebrek aan willen en kunnen.

“Nou…waarom niet?”
ANDERS zocht contact met ondernemer Rinus van Gemert, eigenaar van woonwinkel van Gemert. Deze hoorde het verhaal aan en besloot na kort overleg om te kamer op te gaan knappen. Hij kende stichting ANDERS eerder nog niet, hij had het meisje nog nooit ontmoet maar tóch kwam hij in actie. Waarom? “Nou…waarom niet?” was zijn antwoord. Kijk, dat vinden we bijzonder!

“Een mooie en veilige plek”
Deze week gingen twee mannen namens van Gemert aan de slag om het ‘hok’ om te toveren in een mooie kinderkamer, inclusief roze behangetjes en ‘Frozen-stickers’ (ouders met jonge dochters snappen dit). Het meisje heeft nu haar eigen mooie en veilige plekje, en dat is een geweldig en waardevol resultaat!

Er was een nood, en er was een ondernemer die hier op kon en wilde reageren. Soms kan het zo simpel zijn. Met stichting ANDERS willen we samen bijdragen aan een mooiere wereld. Dat is een grote visie, maar één ding is zeker; Dordrecht is 1 kinderkamer en 1 dankbaar meisje rijker.

1. Mirjam van Grootveld Says: december 21, 2015 at 10:38 am

Helemaal geweldig deze actie. Mevrouw en haar dochter zijn er zo ontzettend blij mee. De pay it forward wordt op dit moment besproken en beiden zijn enthousiast om hieraan mee te werken. Wordt vervolgd:-)