Een spijkerbroek voor een nieuwe start

We hebben er allemaal over gehoord. De vluchtelingensituatie in Nederland. Een uitdaging voor dit land. En tegelijkertijd een kans om te geven!

Dick en Margot Verdoorn zijn de eigenaren van Zipp Mode, een kledingwinkel op winkelcentrum de Meent in Papendrecht. Door de jaren heen zijn er via Zipp Mode al tal van goede doelen ondersteund, maar ook stichting ANDERS mocht langskomen. Er was wederzijdse enthousiasme en Zipp Mode werd partner. Ze waren bereid om hulpvragen te ontvangen die passen bij hun onderneming: kleding.

Via het contact met het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) hoorde stichting ANDERS van de komst van een AZC in ‘s-Gravendeel. Een plek waar over een paar weken honderden asielzoekers worden opgevangen. Mensen die met minimale middelen een leven in Nederland hopen op te bouwen.
Zipp mode was meteen bereid voor ondersteuning. De kans om een verschil te maken werd direct aangegrepen. Ruim 150 spijkerbroeken en andere kleding werden beschikbaar gesteld.

De kleding is op de juiste plek terecht gekomen en wordt onderdeel van een grote hoeveelheid kledingpakketten voor de nieuwe bewoners van het asielzoekerscentrum. Voor de meeste van ons is een nieuwe broek een fijne toevoeging aan een kast die al uitpuilt met kleding. Voor deze mensen een steun in de rug voor een nieuwe start.

Geweldig als er zo concreet ondersteuning kan plaatsvinden. Samen maken we de wereld zo een stukje mooier.