Dansen in de keuken na noodkreet

Op een doordeweekse dag tipt iemand ons over een noodkreet die online werd gedeeld. Een alleenstaande moeder in Dordrecht weet simpelweg geen oplossing meer en en dumpt de hele situatie online. Alles is geprobeerd, maar er is geen oplossing voorhanden. Dat klinkt als een hulpvraag voor ANDERS en we zoeken contact.

Met rotte balken onder water
Mevrouw heeft jaren terug een woning gekocht die inmiddels financieel zwaar onder water staat. De woning bleek allerlei verborgen gebreken te hebben. De balken onder de benedenverdieping waren deels rot en de keuken kwam letterlijk centimeter voor centimeter naar beneden zakken. De zware pannen en potten waren uit voorzorg al verplaatst naar de woonkamer en zelfs met één persoon tegelijkertijd koken was een gevaarlijke bezigheid.

2 dagen steun
We zochten contact met een van onze partners, aannemersbedrijf van Alphen. Directeur Anne gaat al snel akkoord en wil graag ingrijpen door een aantal medewerkers dik twee dagen in de woning te laten klussen. Er wordt onder de vloer gekropen, balken worden verstevigd en het plafond wordt zelfs weer netjes dichtgemaakt. Niet alleen de waarde van de woning stijgt, maar vooral de kwaliteit gaat er enorm op vooruit.

Een last valt weg
Na afloop spraken we mevrouw en benoemde ze dat er na jaren een enorme last van haar schouders is gevallen en dat ze voor het eerst in tijden weer diep en vast had geslapen. Om het te vieren had mevrouw speciale boodschappen met haar dochter gehaald en hebben ze dansend staan koken in een weer veilige keuken.
Wat een bijzondere verbinding tussen een hulpvrager en een ondernemer die elkaar zonder onze tussenkomst waarschijnlijk nooit hadden ontmoet. Een hulpvraag met voldoening bij de gever en een berg rust bij de ontvanger als gevolg.

collage van alphen

Fotoverslag van de werkzaamheden

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!