Blij met veilige speelruimte

Angst door onveilige situatie
Een onveilige situatie op een net betrokken bovenwoning in een straat in de Dordtse wijk Crabbehof. De sloten op de ramen, onder andere in de kinderslaapkamers, functioneren niet goed meer. Hierdoor zijn de ramen vrij eenvoudig te openen. Een gevaarlijke en daardoor beslist geen gewenste situatie met twee jonge, zeer ondernemende, kinderen in huis die iedere dag weer nieuwe dingen ontdekken. De vensterbanken van de ramen zijn ook nog eens laag, waardoor de kleintjes er makkelijk op klimmen. Hun moeder is er dan ook absoluut niet gerust op. De woningstichting meldt dat de kosten voor aanpassing voor eigen rekening komen, maar mevrouw heeft hiervoor zelf geen financiële middelen. Via bemiddeling van het Sociaal Wijkteam komt de hulpvraag bij Stichting ANDERS binnen.

Meer speelruimte
De urgentie van de hulpvraag wordt ons tijdens het huisbezoek duidelijk en we besluiten dan ook onze partner Safe Beveiliging te benaderen. Zij komen meteen in actie en voorzien de ramen in het huis van nieuwe kindvriendelijke raamsloten. Voor Safe een kleine moeite, maar de impact is groot! De kindjes hebben letterlijk veel meer speelruimte en kunnen dan ook heerlijk hun gang gaan, zonder dat hun moeder zich zorgen hoeft te maken over de veiligheid van haar boefjes. En dat is echt een zorg minder.

Voetjes op de vloer
Bij het huisbezoek viel ons overigens op, dat de familie in de gang en woonkamer van het huis nog geen vloerbedekking had liggen. Stichting ANDERS heeft ook hier het verschil in kunnen maken, door een mooie partij laminaat van King Laminaat ter beschikking te stellen. De bewoners zijn zelf direct enthousiast aan de slag gegaan met het leggen en het resultaat mag er zijn. Op deze huiselijke ondergrond vinden blote kindervoetjes veilig hun weg. Al met al is de woon-, leef- en speelsituatie van dit gezin er met sprongen op vooruit is gegaan!

Dit verhaal is geschreven door onze vrijwilliger Anja van der Starre.

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!