Bergen gigabytes voor aan huis gekluisterde moeders

Wat is het toch genieten dat we zo’n breed ondernemersnetwerk hebben. Daardoor is er bijna altijd wel een partner te vinden voor een hulpvraag. Zo ook voor de volgende hulpvraag die we ontvingen namens de bewoners van een vrouwenopvang van het Leger des Heils.

Noodgedwongen aan huis gekluisterd
De jonge moeders wonen door omstandigheden noodgedwongen met hun kinderen in een opvanglocatie in Dordrecht. Naar buiten gaan is om veiligheidsredenen voor een aantal van hen niet zomaar een optie waardoor ze veel aan huis gekluisterd zijn. Maar hoe lastig is het dan wanneer er geen werkende Wifi verbinding is om toch goed contact met vrienden en familie te onderhouden? De hulpvraag werd na een bezoek door ons nog duidelijker. Een werkende internetverbinding zou van grootse waarde zijn voor de bewoners.

Kwalitatieve ondersteuning
Na het begrijpen van de hulpvraag schoot er meteen een naam door ons hoofd: Lesec! Dit beveiligings- en telecombedrijf uit Alblasserdam kennen velen van ons goed door hun stickers op deuren en posten in de Drechtsteden. Dit keer mochten we ze uitdagen met deze mooie hulpvraag. Direct was er een positieve respons en gingen twee mannen van Lesec vóór de kerst nog langs. De eerste werkzaamheden gingen van start, en begin dit jaar was het afgerond. De klus bleek tussentijds groter dan gedacht, maar niets was teveel gevraagd voor dit bedrijf. Ze wilden kwaliteit leveren, of er nu een factuur wordt gestuurd of niet zoals in dit geval.

Racende gigabytes
Inmiddels racen de gigabytes door de woningen en kunnen de bewoonsters goed contact onderhouden met de buitenwereld. Geweldig! En ook in dit geval zijn de bewoners uitgedaagd voor een Pay It Forward en wordt er met elkaar nagedacht over een mooie goede daad naar iemand anders. Iemand die hún hulp goed kan gebruiken. Samen bouwen we een beweging van geven waar iedereen rijker en mooier van wordt!

Foto: de mannen van Lesec bewapend met routers en kabels aan de slag in Dordrecht

Hou dan vooral ook onze Facebookpagina in de gaten.
Bezoek onze Facebookpagina!