Van bank naar bed door ondernemersinzet

Slapen op de bank omdat je bed is ingestort. Dat is in combinatie met hartproblematiek en flinke schulden een hele moeilijke situatie.

Urgente nood
De hulpvraag kwam bij ons binnen via ons contact met Stichting Urgente Noden. Die delen regelmatig een hulpvraag met ANDERS wanneer ons netwerk hier goed aan verbonden kan worden. We zochten contact met de begeleider om de context van de hulpvraag te begrijpen en gingen aan de slag.

Bedden voor nieuwe eigenaar
Al snel benaderden we onze partner Vermaas Slaapcomfort uit Sliedrecht. Waar mogelijk houden ze goede 2e hands bedden en matrassen voor ons apart. Ook dit keer was er een match. Er stonden nog 2 prachtige boxsprings met passende matrassen klaar voor een nieuwe eigenaar. Graag wilden ze de bedden beschikbaar stellen voor deze alleenstaande moeder.

Transport voor goede nachtrust
Vaak merken we dat transport een uitdaging is voor onze doelgroep hulpvragers. Als je schulden hebt staat er meestal niet een grote auto voor de deur om materiaal in te vervoeren. Ook in dit geval was er geen transportmogelijkheid. Geweldig dat we ook nu weer onze partner Officious mochten contacten om de bedden en matrassen bij mevrouw in Zwijndrecht te bezorgen. Meteen na het transport kregen we leuke onderstaande foto toegestuurd en hoorden we dat er veel dankbaarheid was bij de ontvanger. Dat maakt enthousiast!

Opnieuw een mooie match tussen nood en ondernemersinzet. Samen maken we deze wereld nóg iets mooier én slaapt er sinds kort in Zwijndrecht weer iemand in een gezond bed.

Kor van Officious zorgde voor het vervoer van de bedden. Begeleider Gijs was er bij om de bedden met de bewoonster in ontvangst te nemen.

Heb je al gehoord over ons seminar ANDERS Ondernemen met Dr. Ben Tiggelaar?
Klik HIER voor meer info.

ANDERS_seminar_BenTiggelaar_2017_ticketbanner_v2

Foto bed/bank: Created by Freepik